2
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه لرستان
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه رعایت اخلاق حرفهای و رضایت از جبران خدمات بر کیفیت زندگی مدیران مدارس ابتدایی شهر خرمآباد انجام شد. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی مدیران مقطع ابتدایی مدارس شهر خرمآباد به تعداد 166 نفر بود که 106 نفر از آنان با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب گردید. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محققساخته اخلاق حرفهای مدیران مدارس، پرسشنامه استاندارد رضایت از جبران خدمات راجر و ویوین (1998) و پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (1998) استفاده شد. پایایی پرسشنامههای مذکور با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 83/0، 87/0 و 87/0 به دست آمد. دادهها با استفاده از نرم افزار spss و با اعمال آزمونهای آماری t تک گروهی و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که رعایت اخلاق حرفهای و کیفیت زندگی مدیران در حد بالایی است و رضایت مدیران از جبران خدمات در حد قابل قبولی است. از طرفی بین اخلاقحرفهای مدیران و رضایت آنان از جبران خدمات ارتباط مثبت و معناداری وجود داشت. همچنین بین رضایت مدیران از جبران خدمات و کیفیت زندگی رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد.
نیک پی, ایرج, رسولی, سمانه. (1394). بررسی رابطه اخلاق حرفهای و رضایت از سیستم جبران خدمات بر کیفیت زندگی مدیران مدارس مقطع ابتدایی شهر خرمآباد. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 9(2), 97-118.
MLA
ایرج نیک پی; سمانه رسولی. "بررسی رابطه اخلاق حرفهای و رضایت از سیستم جبران خدمات بر کیفیت زندگی مدیران مدارس مقطع ابتدایی شهر خرمآباد". فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 9, 2, 1394, 97-118.
HARVARD
نیک پی, ایرج, رسولی, سمانه. (1394). 'بررسی رابطه اخلاق حرفهای و رضایت از سیستم جبران خدمات بر کیفیت زندگی مدیران مدارس مقطع ابتدایی شهر خرمآباد', فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 9(2), pp. 97-118.
VANCOUVER
نیک پی, ایرج, رسولی, سمانه. بررسی رابطه اخلاق حرفهای و رضایت از سیستم جبران خدمات بر کیفیت زندگی مدیران مدارس مقطع ابتدایی شهر خرمآباد. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 1394; 9(2): 97-118.