• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1398)
دوره دوره 12 (1397)
دوره دوره 11 (1396)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
دوره دوره 3 (1388)
دوره دوره 2 (1387)
سیدعباس زاده, میر محمد, محمد زاده, رضا, عظیم پور, احسان. (1396). نقش سبک‌های مدیریت تعارض در پیش‌بینی روحیه‌ معلمان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 11(4), 59-72.
میر محمد سیدعباس زاده; رضا محمد زاده; احسان عظیم پور. "نقش سبک‌های مدیریت تعارض در پیش‌بینی روحیه‌ معلمان". فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 11, 4, 1396, 59-72.
سیدعباس زاده, میر محمد, محمد زاده, رضا, عظیم پور, احسان. (1396). 'نقش سبک‌های مدیریت تعارض در پیش‌بینی روحیه‌ معلمان', فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 11(4), pp. 59-72.
سیدعباس زاده, میر محمد, محمد زاده, رضا, عظیم پور, احسان. نقش سبک‌های مدیریت تعارض در پیش‌بینی روحیه‌ معلمان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 1396; 11(4): 59-72.

نقش سبک‌های مدیریت تعارض در پیش‌بینی روحیه‌ معلمان

مقاله 4، دوره 11، شماره 4 - شماره پیاپی 42، زمستان 1396، صفحه 59-72  XML اصل مقاله (357.32 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
میر محمد سیدعباس زاده1؛ رضا محمد زاده2؛ احسان عظیم پور email 3
1دانشگاه ارومیه
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه ارومیه
3کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی،‌ دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش سبک‌های مدیریت تعارض در پیش‌بینی روحیه‌ معلمان صورت گرفته است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه این پژوهش معلمان دوره ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه شهرستان چایپاره در سال تحصیلی 94- 93 در استان آذربایجان غربی بود که از این تعداد 201 معلم (117 نفر مرد و 84 نفر زن) به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند و پرسشنامه‌های سبک‌های مدیریت تعارض (OCCI)(پوتنام،1991) و پرسشنامه سنجش روحیه اصغری‌نیا (1382) را تکمیل نمودند. داده‌های حاصل با استفاده از آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد مولفه‌ی عقلانیت مربوط به متغیر روحیه با مولفه‌های مصالحه، سازش و همکاری مربوط به سبک‌های مدیریت تعارض رابطه مثبت و معنادار و با مولفه‌ی رقابت رابطه منفی و معناداری دارد. همچنین مولفه‌های همانندی و تعلق مربوط به روحیه با مولفه‌های مصالحه، سازش و همکاری مربوط به سبک‌های مدیریت تعارض رابطه مثبت و معناداری دارند. بین مولفه‌های اجتناب با هیچ کدام از مولفه‌های روحیه معلمان رابطه وجود ندارد. به علاوه همبستگی متغیر روحیه معلمان و با مدیریت تعارض در مدیران 45/0 می‌باشد که سطح 001/0 معنادار بود. همچنین نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد براساس مولفه‌های همکاری، مصالحه و رقابت می‌توان روحیه کاری معلمان را به صورت خطی پیش‌بینی نمود. لذا توجه به سبک‌های اثربخش مدیریت تعارض بین فردی، روحیه‌ی معلمان را ارتقاء می‌دهد.
کلیدواژه‌ها
سبک‌های مدیریت تعارض؛ روحیه؛ معلمان
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 278
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 265
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.