مطالعه حاضر با هدف سنجش رابطه مدیریت مشارکتی با روحیه و عزت نفس کارکنان انجام گرفت. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمع آوری دادهها توصیفی ازنوع همبستگی بود. 548 مدیر و معلم مدارس شهر زاهدان در سال تحصیلی 93-92 به شیوه نمونه گیری تصادفی- طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری دادهها، پرسشنامه بود که دارای 3 بعد روحیه (محقق ساخته)، بعد عزت نفس سازمانی پیرس و دیگران (1989)و بعد مشارکت سازمانی (محقق ساخته) بوده است. برای تعیین روایی پرسشنامه از روش روایی ظاهر و روایی محتوا استفاده شد. برای تعیین پایایی از آزمون آلفا کرونباخ استفاده شد که برای روحیه (812/0)، عزت نفس سازمانی (754/0)، مشارکت سازمانی (834/0) محاسبه شد. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با کمک نرم افزار spss17 استفاده شد. یافتهها نشان داد بین مشارکت سازمانی و روحیه کارکنان رابطه مثبت و معنیداری وجود داشت. همچنین بین مشارکت سازمانی و عزت نفس سازمانی کارکنان رابطه مثبت و معنیداری وجود داشت. با توجه به این یافتهها میتوان نتیجهگیری کرد که سازمانها با بکارگیری سبک مدیریت مشارکتی میتوانند سطح روحیه و عزت نفس کارکنان خود را بهبود بخشند.
ناستی زایی, ناصر, ابیلی, خدایار, نادری, ابوالقاسم, اورعی یزدانی, بدرالدین. (1393). رابطه مدیریت مشارکتی با روحیه و عزت نفس سازمانی مدیران و معلمان مدارس شهر زاهدان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 8(1), 9-23. doi: 27
MLA
ناصر ناستی زایی; خدایار ابیلی; ابوالقاسم نادری; بدرالدین اورعی یزدانی. "رابطه مدیریت مشارکتی با روحیه و عزت نفس سازمانی مدیران و معلمان مدارس شهر زاهدان". فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 8, 1, 1393, 9-23. doi: 27
HARVARD
ناستی زایی, ناصر, ابیلی, خدایار, نادری, ابوالقاسم, اورعی یزدانی, بدرالدین. (1393). 'رابطه مدیریت مشارکتی با روحیه و عزت نفس سازمانی مدیران و معلمان مدارس شهر زاهدان', فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 8(1), pp. 9-23. doi: 27
VANCOUVER
ناستی زایی, ناصر, ابیلی, خدایار, نادری, ابوالقاسم, اورعی یزدانی, بدرالدین. رابطه مدیریت مشارکتی با روحیه و عزت نفس سازمانی مدیران و معلمان مدارس شهر زاهدان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 1393; 8(1): 9-23. doi: 27