• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1398)
دوره دوره 12 (1397)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 11 (1396)
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
دوره دوره 3 (1388)
دوره دوره 2 (1387)
سعیدی, معصومه سادات, فقیهی, علیرضا, سیفی, محمد, ناطقی, فاِیزه. (1397). بررسی جایگاه اخلاق حرفه‌ای کارکنان و ارائه الگوی مطلوب توسعه آن. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 12(2), 107-124.
معصومه سادات سعیدی; علیرضا فقیهی; محمد سیفی; فاِیزه ناطقی. "بررسی جایگاه اخلاق حرفه‌ای کارکنان و ارائه الگوی مطلوب توسعه آن". فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 12, 2, 1397, 107-124.
سعیدی, معصومه سادات, فقیهی, علیرضا, سیفی, محمد, ناطقی, فاِیزه. (1397). 'بررسی جایگاه اخلاق حرفه‌ای کارکنان و ارائه الگوی مطلوب توسعه آن', فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 12(2), pp. 107-124.
سعیدی, معصومه سادات, فقیهی, علیرضا, سیفی, محمد, ناطقی, فاِیزه. بررسی جایگاه اخلاق حرفه‌ای کارکنان و ارائه الگوی مطلوب توسعه آن. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 1397; 12(2): 107-124.

بررسی جایگاه اخلاق حرفه‌ای کارکنان و ارائه الگوی مطلوب توسعه آن

مقاله 7، دوره 12، شماره 2 - شماره پیاپی 44، تابستان 1397، صفحه 107-124  XML اصل مقاله (326.58 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
معصومه سادات سعیدی1؛ علیرضا فقیهی email 2؛ محمد سیفی3؛ فاِیزه ناطقی4
1دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، گروه علوم تربیتی، واحد راک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
2دانشگاه آزاد اراک
3استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
4استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.
چکیده
هدف این پژوهش بررسی جایگاه اخلاق حرفه‌ای کارکنان و ارائه الگوی مطلوب توسعه آن بود. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه پژوهش در بخش کیفی خبرگان و در بخش کمی کارکنان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات تابعه در استان مرکزی (160 نفر) و ارباب رجوع‌ها (500 نفر) بودند. نمونه پژوهش در بخش کیفی 30 نفر از خبرگان بودند که با روش هدفمند و در بخش کمی 113 نفر از کارکنان و 306 نفر از ارباب رجوع‌ها بودند که با روش در دسترس انتخاب شدند. داده‌ها در بخش کیفی با استفاده از بررسی پیشینه نظری و پژوهشی و مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و در بخش کمی با استفاده از پرسشنامه محقق‌ساخته جایگاه اخلاق حرفه‌ای جمع‌آوری شدند. روایی صوری و محتوایی ابزار توسط متخصصان و پایایی آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ برای نسخه کارکنان و نسخه ارباب رجوع‌ها به‌ترتیب 95/0 و 92/0 محاسبه شد. داده‌ها با روش‌های تحلیل عاملی و آزمون تی تحلیل شدند. بر اساس یافته‌های بخش کیفی مولفه‌های مربوط به الگوی اخلاق حرفه‌ای استخراج و الگو ترسیم شد. همچنین بر اساس یافته‌های بخش کمی اخلاق حرفه‌ای و مولفه‌های آن در کارکنان وضعیت مناسبی داشتند.
کلیدواژه‌ها
اخلاق حرفه‌ای؛ کارکنان؛ توسعه اخلاق حرفه‌ای
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 125
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 161
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.