• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1398)
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 12 (1397)
دوره دوره 11 (1396)
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
دوره دوره 3 (1388)
دوره دوره 2 (1387)
کاظمی, سعدالله. (1398). تاثیر روش تدریس زیبایی‌شناسی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 13(1), 215-229.
سعدالله کاظمی. "تاثیر روش تدریس زیبایی‌شناسی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی". فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 13, 1, 1398, 215-229.
کاظمی, سعدالله. (1398). 'تاثیر روش تدریس زیبایی‌شناسی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی', فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 13(1), pp. 215-229.
کاظمی, سعدالله. تاثیر روش تدریس زیبایی‌شناسی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 1398; 13(1): 215-229.

تاثیر روش تدریس زیبایی‌شناسی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی

مقاله 13، دوره 13، شماره 1 - شماره پیاپی 47، بهار 1398، صفحه 215-229  XML اصل مقاله (256.78 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
سعدالله کاظمی email
کارشناس ارشد برنامه‌ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، تهران، ایران
چکیده
هدف این پژوهش تعیین تاثیر روش تدریس زیبایی‌شناسی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی بود. مطالعه حاضر نیمه‌آزمایشی با رروش پیش‌آزمون و پس‌آزمون می‌باشد. جامعه پژوهش دانش‌آموزان پایه‌های هشتم و نهم دبیرستان علامه امینی منطقه 16 تهران در سال تحصیلی 98-1397 بودند. نمونه پژوهش 30 نفر از دانش‌آموزان هشتم و نهم (هر پایه 15 نفر) بودند که با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. گروه مداخله با روش تدریس زیبایی‌شناسی آموزش دید. برای جمع‌آوری داده‌ها از آزمون پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی و برای تحلیل داده‌ها از آزمون تی زوجی به کمک نرم‌افزار SPSS-15 استفاده شد. نتایج نشان داد که روش تدریس زیبایی‌شناسی باعث افزایش معنادار پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش‌آموزان پایه‌های هشتم و نهم شد (05/0>P). نتایج حاکی از تاثیر روش تدریس زیبایی‌شناسی بر افزایش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش‌آموزان پایه‌های هشتم و نهم بود. در نتیجه برای بهبود پیشرفت تحصیلی درس علوم دانش‌آموزان در کنار سایر روش‌های تدریس می‌توان از روش تدریس زیبایی‌شناسی استفاده کرد.
کلیدواژه‌ها
روش تدریس؛ زیبایی‌شناسی؛ پیشرفت تحصیلی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 49
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 55
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.