جمشیدی، سهیلا. (1388). رابطه بین سبک یادگیری شناختی (تکانشی– تأملی) و توانـایی حـل مـسأله در دانش آموزان پایه اول راهنمایی شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسـلامی واحـد علـوم تحقیقات تهران.
حسینی لرگانی، مریم . (1377). مقایسه سبکهای یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت، مقطع تحـصیلی و رشته تحصیلی در سال77 – 1376، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگده روانشناسی و علوم تر بیتی، دانشگاه علامه طباطیایی.
روحانی، شادی. رشیدی، زهرا. فریدونی، سمیه. (1398). ارایه چارچوبی مفهومی برای بکارگیری کلان داده ها در سیاست گذاری آموزش عالی، نامه آموزش عالی، 12 (45): 121-146.
عباسی کسانی، حامد. شمس مورکانی، غلامرضا. (1397). رشد فناوری، تغییر یادگیری، فصلنامه رشد فناوری، 14 (54):17- 25
Boyd, D. & Crawford, K. (2012). Critical questions for Big Data, Communication & Society, 15 (5): 662–679.
Bughin, J.; Chui, M. & Manyika, J. (2010). Clouds, big data, andsmart assets: Ten tech-enabled business trends to watch, McKinsey Quarterly, 56, 1- 14.
Cano-Garcia, F., & Hughes, E.H., (2000). Learning and thinking style, Educatioal Psychology, 20 (4): 413-430.
Creswell, John W.(2003). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed-Method Approaches, 3th Edition, Saga Publication.
Hickson, J., & Baltimore, M., (1996). Gender-relatedlearning style patterns of middle school pupils, School Psychology International, 20: 59-70.
Kolb, D. A., Boyatzis, R. E., & Mainemelis, C. (2001). Experiential learning theory: Previous research and new directions, Perspectives on thinking, learning, and cognitive styles, 1(2): 227-247.
Kolb, D., (1985). The learning Style Inventory: Tchnical Manual, Boton-A.M: McBer
Long, P. & Siemen, G. (2011). Penetrating the fog: analytics in learning and education, EDUCAUSE Review, 46 (5): 30–40.
Peterson, Andy. (2018). Big Data in Education: New Efficiencies for Recruitment, Learning, and Retention of Students and Donors, VP for Educational Innovation and Global Outreach, Western Seminary, Charlotte, North Carolina.
Picciano, B. Anthony G. (2012). The Evolution of Big Data and Learning Analytics in American Higher Education, Journal of Asynchronous Learning Network, 16 (3): 9 - 20·
Wagner, E. & Ice, P. (2012). Data changes everything: delivering on the promise of learning analytics in higher education, EDUCAUSE Review, July/August: 33–42.